جراحی زیبایی بازو یا براکیوپلاستی

جراحی زیبایی بازو یا براکیوپلاستی

جراحی زیبایی بازو یا براکیوپلاستی

جراحی زیبایی بازو از طریق حذف چربی و پوست اضافه بازو، سبب لاغرتر شدن و سفت شدن ظاهر آن می شود.

تعریف:

وقتی بیماران از بازوهای خود ناراضی و ناراحت هستند، معمولا دو موضوع را بیان می کنند: اول آنکه پوست و چربی اضافی بازویشان آویزان و بد حالت است و دیگر اینکه بازویشان بسیار بزرگ است. بسیاری از بانوان اظهار می دارند که پوشیدن بلوزهای بدون آستین در جمع برای آنها بسیار ناراحت کننده بوده و پیدا کردن لباسی مناسب به دلیل بزرگ بودن بازویشان سخت است و اغلب آنها مجبورند لباسی بزرگتر از سایز خود را بخرند. اگر موارد گفته شده، جزو نگرانی های شما نیز هست، شما بهتر است جراحی زیبایی بازو را انجام دهید. 

مکانیسم عمل براکیوپلاستی یا جراحی زیبایی بازو چیست؟

براکیوپلاستی (جراحی زیبایی بازو) با هدف خارج کردن توده چربی و پوست اضافی بازو ها به منظور  لاغر شدن و صاف شدن بازو ها انجام می گیرد.

این اهداف از طریق:

–         لیپوساکشن یا خارج کردن چربی های اضافی ناحیه مورد نظر

–         حذف  مستقیم پوست اضافی ناحیه بالای بازو

قابل انجام بوده که در نتیجه آن مقدار قابل توجهی از چربی و پوست اضافی ناحیه بالای بازو حذف می شود که این عمل از سمت آرنج و گسترش به داخل زیر بغل ادامه می یابد.

 

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای براکیوپلاستی هستند؟

 

بهترین کاندیدا ها برای این عمل افرادی هستند که شل شدگی و آویزان بودن پوست ناحیه بالای بازویشان، مهم ترین دلیل ناراحتی و نارضایتی آنهاست. تغییرات پوستی اغلب به دلایل تغییرات وزنی (افزایش / کاهش وزن)، اثرات تخریبی نور خورشید، سن و یا ژنتیک افراد اتفاق می افتد.

–         بسیاری از بیمارانی که سایز بازوهایشان بسیار بزرگتر از سایز سایر اندام آنهاست ، و آنها به دنبال متناسب کردن بازوهایشان نسبت به بدنشان هستند.

–         برخی از بیمارانی که بازوهایشان به دلیل کاهش شدید وزن به دنبال رعایت رژیم های غذایی کاهنده وزن و یا جراحی های چاقی، شل و آویزان شده است.

–         برخی از افرادی که با افزایش سن، دچار افتادگی در ناحیه بازو شده اند و اگر این عمل را انجام ندهند، به مرور زمان گسترش می یابد.

انجام این عمل جراحی برای تمامی سنین قابل انجام است.

 

ملاحظات ضروری در عمل جراحی براکیوپلاستی:

 

-اسکار قابل رویت!

یکی از مهم ترین نکات در جراحی زیبایی بازو، اسکار آن است که از ناحیه زیر بغل شروع شده و تا ناحیه آرنج پیش می رود. معمولا یک سری محدودیت هایی در رابطه با منطقه ای که اسکار بازو در آن قرار گرفته، وجود دارد. مثلا در پوشیدن لباس های بدون آستین. البته تعداد افرادی که خواهان حذف پوست اضافی بازوهایشان هستند بیشتر از افرادی است که در پی تغییر اسکار ناشی از حذف پوست اضافی در بازوهایشان می باشند.

البته درجه واضح بودن اسکار از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است و البته مشاوره با بیماران در رابطه با این عمل جراحی منوط به پذیرفتن یک اسکار قابل رویت هنگام پوشیدن لباس بدون آستین توسط آنهاست. برخی از بیماران اسکار خود را با لوازم میکاپ پنهان کرده اما دسته ای دیگر نیازی به این کار ندیده و به راحتی با اسکار خود کنار می آیند.

 

-شل شدگی پوست اغلب به دنبال کاهش وزن های شدید رخ می دهد

از آنجا که به دنبال جراحی براکیوپلاستی میزان الاستیسیته  پوست کاهش می یابد، تمایل پوست به آویزان شدن کم می شود.

 

-برش های جراحی در براکیوپلاستی

همان طور گه قبلا ذکر شد یک برش جراحی در این عمل از ناحیه زیر بغل شروع شده و تا ناحیه آرنج پیش می رود.این اسکار همچنین می تواند بر روی سمت داخلی بازو و یا سطح پشت بازو هم قرار گیرد.در جلسه مشاوره پزشک مکان این اسکار را به شما نشان داده و این اجازه را میدهد که با توجه به مزایا و معایب این روش ، تصمیم گیری نهایی را انجام دهید.

برش دیگری به اندازه 2-3 میلیمتر در قسمت بالای بازو ، در ناحیه پشت بازو به منظور لیپوساکشن و خروج چربی اضافی این ناحیه داده می شود.

در برخی از موارد  جراح ممکن است از تکنیک اسکار کوچک بازو بهره ببرد. البته متاسفانه بسیاری از بیماران کاندید مناسبی برای انجام این تکنیک نیستند. اما در جلسه مشاوره این مورد بررسی خواهد شد و در صورت قابلیت اجرا، به بیمار پیشنهاد می شود.

 

جزئیات عمل زیبایی جراحی بازو

عمل جراحی براکیوپلاستی را برای بیمارانش تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.پزشک  قبل از انجام عمل، مناطقی را که قرار است تحت لیپوساکشن و حذف پوست اضافه قرار بگیرد، مشخص می کند. هنگامی که شما بیهوش هستید، در ابتدا عمل لیپوساکشن را به منظور کاهش حجم بازو و تسهیل در حذف پوست اضافی در مرحله بعد انجام می دهد. سپس به حذف پوست اضافی و چربی متصل به آن می پردازد. وی همچنین توجه ویژه ای را به میزان حذف چربی و پوست اضافی از بازوها می کند، چرا که در غیر این صورت، پوست بازو ممکن است تنگ تر و گشاد تر از حالت نرمال شود. پس از آن محل برش بخیه زده شده و پانسمان می شود. مشابه این عمل بلافاصله بر روی بازوی دیگر هم انجام می شود و در نهایت پس از پایان این اعمال، شما به هوش خواهید آمد.

 

دوره نقاهت پس از براکیوپلاستی

 

-بازیابی بلافاصله پس از براکیوپلاستی

پس از عمل جراحی لیفت بازو، بیمار بلافاصله به اتاق ریکاوری منتقل می شود. و در آنجا تحت نظارت کامل پرستاران ریکاوری به منظور بررسی همه جانبه قرار می گیرد. زمانی که شرایط بیمار از نظر متخصص برای مرخصی مناسب بود، به وی اجازه داده می شود که از بیمارستان مرخص شود.

-دوره نقاهت پس از براکیوپلاستی در منزل

در هفته اول پس از عمل براکیوپلاستی بیمار لازم است که از انجام هرگونه فعالیت با دست های خود پرهیز کند. در این هفته دست ها پانسمان شده اند و در حالت خواب و نشسته باید کمی بالا تر از بدن قرار بگیرند. توصیه ما به بیماران این است که زیر هر دست خود یک بالش قرار دهند ، این کار کمک شایانی به کاهش نورم دست ها، کاهش درد و سرعت در روند بهبودی آنها میکند. بازوها در 1-2 هفته اول ممکن است در لمس دردناک باشند. احساس سوزشی مختصر هم در بازوها برای 1-2 هفته اول طبیعی است. پزشک اجازه انجام فعالیت های سبک را به بیماران از پایان هفته دوم به بعد می دهد اما انجام هرگونه فعالیت ورزشی با بازوها برای 4 هفته پس از عمل ممنوع است. معمولا چند داروی مخدر و مسکن را برای اکثریت بیماران به مدت تا یک هفته پس از عمل براکیوپلاستی برای کاهش درد تجویز می کنند.

 

-ملاقات با جراح پس از براکیوپلاستی

 اولین ملاقات پس از عمل با پزشک یک هفته پس از انجام براکیوپلاستی خواهد بود. وی در آن جلسه پانسمان بازوها را باز کرده و بخیه ها را می کشد. پس از آن دوباره بازوها را پانسمان میکند. البته این پانسمان قابل تعویض بوده و باید پس از هر استحمام عوض شود. .ملاقات بعدی با ،دو هفته ، شش هفته و شش ماه ، پس از عمل جراحی خواهد بود. که در هر ملاقات میزان وضعیت بهبودی زخم ها را بررسی می شود.

مانند تمام اعمال جراحی، براکیوپلاستی هم عوارض و خطرات خود را دارد. در این جراحی، خطرات نادرند اما وجود دارند. در اولین جلسه مشاوره براکیوپلاستی، پزشک جراح تمامی خطرات و عوارض مربوطه در این جراحی را برای بیماران خود به طور کامل شرح می دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

دسته بندی

محبوب ترین مقاله ها

پوستی محکم و شکل‌دار با اسلیو معده: آیا این روش برای شما مناسب است؟
۱ مهر ۱۴۰۲

پوستی محکم و شکل‌دار همیشه یکی از عوامل مهم در زیبایی و جلب نظر بوده است. ...

راهکارهای اسلیو معده: رازی برای لاغری موثر
۱ مهر ۱۴۰۲

اسلیو معده به عنوان یکی از روش‌های محبوب برای لاغری و بهبود شکل بدن در دنیای ...

لیپوساکشن یا اسلیو معده؟ انتخاب صحیح را بیاموزید
۳۰ شهریور ۱۴۰۲

روز به روز، جراحی‌ها و روش‌های غیرجراحی برای بهبود ظاهر و زیبایی بدن در حال توسعه ...

دستگاه اندولیفت و موارد کاربرد غیرجراحی در بهبود ظاهر صورت
۳۰ شهریور ۱۴۰۲

مقدمه در دنیای امروز، زیبایی و جلوه جوانانه پوست یکی از اهمیت‌های بسیار بالایی دارد. از ...

اندولیفت و مراقبت از پوست در فصول مختلف سال: راهنمای تطبیق‌دهی
۲۶ شهریور ۱۴۰۲

مقدمه پوست ما یکی از عوامل مهم در زیبایی و جذابیت ماست. به عنوان اجزای مهمی ...

دستگاه اندولیفت و افزایش اعتماد به نفس: چگونه احساس زیبایی را تقویت کرد؟
۲۱ شهریور ۱۴۰۲

مقدمه داشتن اعتماد به نفس به عنوان یکی از عوامل مهم در زندگی انسان‌ها بسیار اساسی ...

برچسب ها